Dziś jest niedziela, 19 listopada 2017 r. imieniny: Elżbiety, Faustyny, Pawła
    Szukaj  
     
2011-09-30 21:35:39
BEZPŁATNE SZKOLENIA DLA OSÓB PRACUJĄCYCH
PROJEKT pt."RACHUNKOWOŚĆ DLA KSIĘGOWYCH"REALIZOWANY ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGOW RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI
kliknij tutaj aby uzyskać więcej informacji

2009-01-30 19:40:20
Analiza potrzeb szkoleniowych - przedsiębiorstwa, pracownicy przedsiębiorstw

W celu dopasowania tematyki projektów szkoleniowych, współfinansowanych ze środków unijnych, do potrzeb przedsiębiorstw prosimy o wypełnienie poniższego formularza:

Nazwa firmy:
Rodzaj przedsiębiorstwa:mikroprzedsiębiorstwo
małe
średnie
duże
Osoba do kontaktu:
Tel./fax:
e-mail:
Tematyka szkoleń:
Dodatkowe informacje/uwagi:
Zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz. 1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o projektach szkoleniowych, współfinansowanych ze środków unijnych, realizowanych przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne O/Gliwice
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z rekrutacją do projektów, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 29.08.1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.)

2007-11-11 19:49:01

Zrealizowane projekty PTE współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego:

Biuro projektu:
e-mail:biuro2@ptegliwice.pl
tel.: 032-231-45-84
Umowa bliźniacza zawarta przez Ministerstwo Gospodarki i PARP pomiędzy Polską, Austrią i Słowenią

2006-11-10 00:00:00
Projekt "Przedsiębiorczość szansą dla kobiet"
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział Gliwice od 2 listopada 2005 r. do 31 października 2006 r. realizowało projekt p.t. ”Przedsiębiorczość szansą dla kobiet” w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich (SPO RZL), działanie 1.6: Integracja i reintegracja zawodowa kobiet, schemat a: Wspieranie równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.

Projekt był współfinansowany w 99% ze środków budżetu państwa i Europejskiego Funduszu Społecznego, którego zadaniem jest "udzielanie wsparcia na rzecz rozwoju sfery zatrudnienia poprzez promowanie zachowań przyczyniających się do zwiększenia szans zatrudnienia (employability), warunków dla przedsiębiorczości wyrównywania szans oraz inwestowania w zasoby ludzkie”.

Uczestnikami projektu były bezrobotne Panie zarejestrowane w Powiatowych Urzędach Pracy w Gliwicach, Zabrzu, Bytomiu, Tarnowskich Górach i Mikołowie wyrażające chęć uruchomienia własnej działalności gospodarczej.

HARMONOGRAM REALIZACJI PROJEKTU

Rodzaj wsparciaTermin
Szkolenie „Moja mała firma od pomysłu do realizacji”1.12.2005 – 17.02.2006
Szkolenie komputerowe20.02.2006 – 13.03.2006
Wsparcie psychologiczne 1.12.2005 –13.03.2006
Sporządzanie przez beneficjentów ostatecznych biznes planów i doradztwo biznesowe dot. pisania biznes planów 1.04 - 30.04.2006
Sprawdzenie biznes planów i wybór najlepszych 1.05 – 15.05.2006
Podpisanie umów i przyznanie środków na otwarcie własnej działalności gospodarczej 22.05 - 30.06.2006
Doradztwo biznesowe na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej 1.06 - 31.10.2006


Beneficjenci ostateczni projektu ukończyli 100-godzinne szkolenie „Moja mała firma od pomysłu do realizacji”, na którym zdobywali wiedzę na temat zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz sporządzania biznes planu.

Program szkolenia obejmował następującą tematykę:
  • Przedsiębiorczość podstawą działalności gospodarczej
  • Formy działalności gospodarczej
  • Procedura zakładania firmy – algorytm postępowania w celu uruchomienia działalności
  • Formy opodatkowania małej firmy, rozliczenia z Urzędem Skarbowym
  • Zatrudnianie pracowników – wybrane zagadnienia prawa pracy
  • Rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
  • Podatek od towarów i usług (VAT)
  • Planowanie działalności gospodarczej – biznes plan
W trakcie szkolenia uczestnicy uzyskali również wsparcie psychologiczne.

Tematy odbytego wsparcia psychologicznego:
  • Czynniki osiągania sukcesu, analiza własnej przedsiębiorczości
  • Komunikacja i współpraca jako element zarządzania w firmie
  • Kreatywność jako model działania i umiejętność radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy pod okiem doradców biznesowych sporządzili biznes plan dla własnej działalności.

Autorkom najlepszych biznes planów przyznano dotacje na otwarcie własnej działalności gospodarczej. Skorzystały również z doradztwa biznesowego na temat prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Dotacje zostały przyznane Paniom otwierającym następujące firmy:
  • LABORATORIUM OBRAZU
    44-100 Gliwice, ul. Brzozowa 36A/6
    Świadczy usługi projektowe, fotograficzne, reklamowe i filmowe. Działa na dwóch zasadniczych obszarach jakimi są fotografia oraz szeroko pojmowane projektowanie graficzne.

  • Firma handlowa ANNA
    41-800 Zabrze, ul. Piastowska /Targowisko Miejskie/
    Przedmiotem działalności jest handel odzieżą młodzieżową, damską oraz dodatkami (np. torebkami, paskami). Właścicielka proponuje dobór asortymentu tak, aby "każda kobieta i nastolatka mogła znaleźć coś dla siebie".

  • Przedsiębiorstwo handlowo-usługowe ABRA
    41-814 Zabrze, ul. Spółdzielcza 31
    Sklep internetowy z bielizną. W ofercie znajdujemy bieliznę damską i męską znanych na rynku marek. Działalności przyświeca hasło: "Zakupy w bezpiecznym zaciszu domowym, gwarantującym intymność i anonimowość klientom".

  • FRENCH TOP MODEL
    44-100 Gliwice, ul. Jasnogórska 11
    Przedmiotem działalności firmy jest świadczenie usług kosmetyki specjalistycznej oraz dystrybucja i sprzedaż kosmetyków. Misją firmy jest dostarczenie fachowej pomocy kosmetycznej dla wymagających klientów również w domu lub firmie klienta. Firma pełni funkcję "Pogotowia kosmetycznego".

  • EKOLINIA Sklep zielarsko medyczny
    43-190 Mikołów, ul. Pszczyńska 12
    Przedmiotem działalności jest sprzedaż detaliczna naturalnych kosmetyków ekologicznych, naturalnych ekologicznych środków czyszczących, naturalnej ekologicznej żywności, suplementów diety i olei zimnotłoczonych oraz czasopism i książek związanych z ekologicznym trybem życia. Po prostu "ZDROWIE*URODA*WITALNOŚĆ".

  • ANKATEX
    44-121 Gliwice, ul. Wiejska 43
    Firma proponje pośrednictwo w handlu odzieżą produkowaną w kraju oraz importowanymi i krajowymi dodatkami typu: biżuteria, szale, apaszki, nakrycia głowy czy torebki. Głównym zadaniem firmy jest jednak sprzedaż hurtowa odzieży poszerzona o doradztwo, pomoc w wyborze asortymentu uzupełniającego "Wysoki standard jakości oraz niepowtarzalność jednostkowych kolekcji".

  • Gabinet kosmetyczny NICOL
    42-600 Tarnowskie Góry, ul. Gruzełki 96
    Luksusowy gabinet kosmetyczny specjalizujący się w pielęgnacji dłoni i stóp. Daje szanse na korzystanie z usług kosmetycznych osobom nie mogącym korzystać ze standardowych usług gabinetów kosmetycznych. W ofercie znajdziemy: manicure i pedicure pielęgnacyjny i leczniczy, przedłużanie paznokci metodą żelową, makijaże itp. Na życzenie dojazd do domu klienta.

  • PERSONAL TRAFFIC
    41-933 Bytom, ul. Gwarków Tarnogórskich 1A/8
    Działalność dotyczy świadczenia usług o charakterze pomocy w załatwianiu spraw formalnych, urzędowych i podobnych. Zakres usług został zdefiniowany jako zlecenia bardziej absorbujące (redagowanie pism urzędowych, reklamacyjnych, dostarczanie i odbieranie dokumentów, porównywanie ofert rynkowych itp.) oraz mniej absorbujące (np. realizowanie recept w aptekach, nadawanie listów, dostarczanie przesyłek z rąk do rąk itp.).

  • MODA DZIECIĘCA
    44-100 Gliwice, ul. Tarnogórska /MiniMal/ 19
    Sprzedaż detaliczna odzieży dla dzieci i niemowląt oraz artykułów i wyposażenia dla dzieci i niemowląt typu: butelki, smoczki, gryzaki, grzechotki, zabawki gumowe, kocyki, różki itp. Dla starszych dzieci w ofercie (obok odzieży) ozdoby do włosów, paski do spodni, czapeczki i in. W sprzedaży najnowsza kolekcja firmy "acucu".

Uczestnikom było również zagwarantowane wsparcie towarzyszące: refundacja kosztów dojazdu na miejsce realizacji projektu oraz opieki nad dziećmi lub osobami zależnymi.

2006-05-23 19:30:12
Analiza potrzeb szkoleniowych - osoby bezrobotne

W celu dopasowania tematyki szkoleń będących elementem projektów, współfinansowanych ze środków unijnych, do potrzeb osób bezrobotnych prosimy o wypełnienie poniższego formularza:

Osoba do kontaktu:
Tel.:
e-mail:
Tematyka szkoleń:
Dodatkowe informacje/uwagi:
Zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. (Dz. U. nr 144, poz. 1204) o świadczeniu usług drogą elektroniczną wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o projektach szkoleniowych, współfinansowanych ze środków unijnych, realizowanych przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne O/Gliwice
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z rekrutacją do projektów, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 29.08.1997 r. (Dz. U. z 1997 r. Nr 133 poz. 883 z późn. zm.)

2006-05-22 18:04:34
EFS - SPO RZL
Europejski Fundusz Społeczny (EFS) jest najważniejszym instrumentem Unii Europejskiej, w zakresie rozwoju zasobów ludzkich oraz przeciwdziałaniu bezrobociu. Fundusz wspiera działania podejmowane w ramach Europejskiej Strategii Zatrudnienia oraz rocznych Wytycznych w sprawie zatrudnienia.
Środki EFS przeznacza się w Polsce na realizację Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich (SPO RZL), ukierunkowanej na przeciwdziałanie dyskryminacji i zwalczanie nierówności na rynku pracy.

Bliższe informacje można znaleźć na stronach internetowych: http://www.efs.gov.pl/ i http://www.europa.eu.int/

2005-03-02 12:29:57
Wsparcie MSP we wdrażaniu dyrektyw nowego i globalnego podejścia
Jeśli Państwa firma produkuje lub importuje wyroby objęte dyrektywami nowego podejścia i zadajecie sobie Państwo podobne pytania:

  • Czy powinienem umieścić na moich wyrobach oznakowanie CE?
  • Które dyrektywy nowego podejścia dotyczą moich wyrobów?
  • Zharmonizowane normy europejskie – czy powinienem z nich korzystać?
  • Jak przeprowadzić ocenę zgodności – czy potrzebuję pomocy jednostki notyfikowanej?
  • Jak przygotować dokumentację techniczną, instrukcję użytkowania i deklarację zgodności?
  • Czy mój wyrób jest bezpieczny? Czy spełnia zasadnicze wymagania bezpieczeństwa zawarte w dyrektywach nowego podejścia?
  • Oznakowanie ECO – co to jest, czy może być korzystne dla mojego wyrobu?
  • Co może spotkać mój wyrób jeśli nie spełni wymagań dyrektyw – czym jest nadzór rynku?

Chcielibyśmy umożliwić Państwu uzyskanie odpowiedzi na powyższe i podobne pytania, poprzez udział w seminariach i warsztatach organizowanych w ramach projektu umowy bliźniaczej.
Prosimy jedynie o przesłanie nam krótkiej wiadomości (drogą mailową) z informacją o zainteresowaniu projektem oraz krótkim opisem państwa wyrobów i kwestiami, jakie chcieliby Państwo wyjaśnić.

Dobra znajomość procedur i wymogów związanych z nowym i globalnym podejściem może znacznie wspomóc wejście przedsiębiorstw i ich wyrobów na rynek europejski (obejmujący 28 krajów i 460 milionów klientów), jak również na rynek polski będący obecnie częścią Jednolitego Rynku Europejskiego. Producenci przywiązują dużą wagę do możliwości zapoznania się z tymi wymaganiami. Małe i średnie przedsiębiorstwa bardzo często nie dysponują własnymi, wewnętrznymi źródłami informacji na temat: dyrektyw (najważniejsze z punktu widzenia wymogów technicznych dla wyrobów), wdrożenia dobrowolnych zharmonizowanych norm europejskich (EN); procedury nadzoru rynku i wielu innych kwestii.
Aby wesprzeć małe i średnie przedsiębiorstwa we wdrożeniu dyrektyw nowego i globalnego podejścia oraz w kwestiach związanych z oznakowaniem CE, Ministerstwo Gospodarki i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zdecydowała o realizacji umowy bliźniaczej (finansowanej ze środków UE).

Umowa bliźniacza realizowana jest przez Austrię – jako starszego oraz Słowenię jako młodszego partnera projektu. Eksperci pracujący w ramach projektu pochodzą z Austriackiego Instytutu Normalizacji (ON), Słoweńskiego Instytutu Jakości i Metrologii SIQ, TÜV – Austria oraz WIFI – Austria.

Działania mające na celu wsparcie przedsiębiorstw wdrażane będą począwszy od drugiego kwartału 2007 roku do drugiego kwartału roku 2008, a obejmować będą seminaria i warsztaty organizowane w różnych miastach Polski. Uczestnictwo w tych spotkaniach jest bezpłatne.

Pierwszy etap projektu to cykl jednodniowych seminariów na temat ogólnych założeń dyrektyw nowego podejścia: odpowiedzialność, jaką wytwórca ponosi za wyrób, dokumentacja techniczna, jaką należy sporządzić, procedury oceny zgodności wyrobu, deklaracja zgodności, władze nadzoru rynku. Po części ogólnej odbywać się będą sesje robocze (warsztaty) dotyczące poszczególnych dyrektyw (wyrobów). Zostaną również zorganizowane odrębne seminaria dotyczące wspólnotowego oznakowania ekologicznego Eco-label.

Miejscami seminariów organizowanych w pierwszej części projektu będą następujące miasta:

  • Warszawa
  • Wrocław
  • Kraków
  • Katowice
  • Poznań
  • Łódź
  • Gdańsk
Druga część projektu to cykl seminariów omawiających poszczególne dyrektywy. Szczegółowa tematyka oraz miasta, w których zostaną one zorganizowane zależeć będą od zapotrzebowania przedsiębiorców, wskazanego w pierwszej części projektu. W czasie dwudniowych warsztatów, uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę praktyczną na temat oceny ryzyka poszczególnych grup wyrobów, zharmonizowanych normom europejskich (EN), treści dokumentacji technicznej, wymagań, jakie powinny spełniać instrukcje użytkowania, treści deklaracji zgodności, sposobu przeprowadzania oceny zgodności i informacji, kiedy w procesie oceny zgodności uczestniczyć powinny jednostki notyfikowane. W czasie warsztatów omówione zostaną następujące dyrektywy nowego podejścia:

  • Urządzenia ciśnieniowe (87/404/EEC, 97/23/EC, 1999/36/EC)
  • Niskonapięciowa (73/23/EEC)
  • Kompatybilności elektromagnetycznej (2004/108/EC)
  • Maszynowa (98/37/EC – 2006/42/EC)
  • Emisji hałasu (2000/14/EC)
  • Wyroby budowlane (89/106/EEC)
  • Urządzenia radiowe i telekomunikacyjne urządzenia końcowe - R&TTE (1999/5/EC)
  • Urządzenia spalające paliwa gazowe (90/396/EC)
  • Kotły wody gorącej (92/42/EEC)
  • Rekreacyjne jednostki pływające (94/25/EC)
  • Urządzenia medyczne (93/42/EEC)
  • Sprzęt ochrony indywidualnej (89/686/EEC)
  • Dźwigi (95/16/EC)
  • Stateczniki do oświetlenia fluorescencyjnego (2000/55/EC)
  • Chłodziarki i zamrażalki (96/5//EC)
  • Zabawki (88/378/EEC)
  • Ogólnego bezpieczeństwa produktów (01/95/EC)
Kontakt:

Biuro projektu:
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa

Osoby kontaktowe:
Bojan Pecavar, Długoterminowy Doradca Współpracy Bliźniaczej
Tel.: +48 22 432 8152,
e-mail: bojan_pecavar@parp.gov.pl

Dominika Wieczorek, Asystentka Projektu
Tel.: +48 22 432 8216,
e-mail: dominika_wieczorek@parp.gov.pl